Håndbog for bestyrelser
1.) Introduktion
Denne håndbog er udarbejdet som en hjælp i det daglige arbejde, hvad enten du sidder i hovedbestyrelsen eller i en afdelingsbestyrelse.
Det er ikke nødvendigt at læse hele materialet fra ende til anden. Nedenfor kan du finde en indholdsfortegnelse, så du kan bruge materialet som et opslagsværk.
Materialet bliver opdateret og udbygget efter behov. Har du forslag og ideer, hører vi gerne. Kontakt formanden eller din forretningsfører, hvis du har noget på hjerte.
Indholdsfortegnelse:
2. Organisation
3. Generalforsamling
4. Hovedbestyrelse, i daglig tale kaldet bestyrelsen
5. Afdelingsmøde
6. Afdelingsbestyrelser
7. Vedligeholdelse af bygninger, anlæg og teknik
8. Økonomi
9. Forbrugsregnskaber (vand og varme)
10. Råderet
11. Klagesager
12. Information og kurser
Til orientering:
884 af 10/08 2011. Lov om almene boliger m.v. Habilitet §18.
Et medlem af boligorganisationsbestyrelsen, en afdelingsbestyrelse, forretningsføreren eller en funktionær må ikke deltage i behandlingen af sager, hvori den pågældende eller andre, som vedkommende ved slægtskab eller på anden måde er nært knyttet til, har en særinteresse.